85 Ketteryysrata
[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]
Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo
Mitä tehdään?
Tehdään saliin ketteryyttä harjoittavia suorituspaikkoja. Suorituspaikka rakennetaan kuudella kartiolla. Kartioista muodostuu suorakulmio, jonka pidemmän sivun keskellä on kaksi kartiota(3 ja 4.). Suorakulmion pidemmät sivut ovat n. 5 metriä ja lyhyemmät n. 3 metriä. Kartiot voidaan numeroida 1-6 kartioiksi, 1-2, 3-4 sekä 5-6 kartiot ovat samalla tasolla.
Yhdessä ryhmässä on 4-5 oppilasta ja jokainen oppilas lähtee vuorotellen radalle kentän päästä ja koskettaa kädellään kartiota numerojärjestyksessä. Rata suoritetaan viisi kertaa, jonka jälkeen oppilaat itse miettivät numerojärjestyksen, jossa rata täytyy liikkua.
Mitä opetan?
Suunnanmuutoksia peliasennossa.
Mitä ohjeita?
Radan suorittaminen kannattaa näyttää useamman kerran oppilaille, jotta he tietävät, miten se täytyy suorittaa.
Mitä havainnoin?
Oppilaiden liikkumista peliasennossa (polvet koukussa takapuoli alempana)
Milloin sujuu?
Oppilaat yrittävät suoriutua radasta mahdollisimman nopeasti ja seuraava lähtee liikkeelle heti, kun edellinen on koskettanut viimeistä kartiota.
Milloin ei suju?
Oppilaat eivät yritä tosissaan ja tekeminen on vastenmielistä.
Miten lisään aktiivisuutta?
Suorituspaikkoja kannattaa olla sopivasti suhteessa ryhmäkokoon.
Milloin tulee onnistumisia?
Oppilaat osaavat innokkaina liikkua kartiolle peliasennossa.
Miten toistoja?
Radan suorittamisesta voidaan ottaa aikaa.
Miten eriytän?
Välimatkoja voi muuttaa eri tehtävien suorituspaikoissa.
Miten vaihtelua?
Kartiolle voidaan laittaa palloja, joita siirretään paikasta toiseen.
Tavoite:
Eteneminen, suunnanmuutokset
Tila:
Liikuntasali, areena, kenttä, piha
Välineet:
Kartiot
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]