82 Reaktiolähdöt eri asennoista
[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]
Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo
Mitä tehdään?
Harjoitellaan juoksun lähtöä eri asennoista. Maahan merkitään kartioilla noin kymmenen metrin matka, minkä oppilaat juoksevat. Oppilaat asettuvat lähtöviivalle sovittuun lähtöasentoon ja opettaja lähettää oppilaat matkaan eri ääni-, ja näköhavaintoihin perustuvilla merkeillä.
Hyviä lähtöasentoja ovat:
- vatsaltaan kädet vartalon vieressä pää lähtösuuntaan
- selältään kädet vartalon vieressä pää lähtösuuntaan
- vatsaltaan kädet vartalon vieressä jalat lähtösuuntaan
- selältään kädet vartalon vieressä jalat lähtösuuntaan
- istualtaan katse eteenpäin
- istualtaan selkä menosuuntaan päin
- normaali lähtöasento
Hyviä merkkejä ovat:
- käsien läpsäytys
- pillin vihellys
- syöttö
- mailan pudotus
Opettaja voi vaihdella merkkejä ja lähtöasentoja seuraten oppilaiden innostuneisuutta sekä jaksamista.
Mitä opetan?
Juoksemisen kiihdytysvaihetta ja merkkiin reagointia.
Mitä ohjeita?
Selältään lähdettäessä pyörähtäminen tapahtuu kaikilla samalta puolelta.
Mitä havainnoin?
Oppilaiden keskittymistä merkin seuraamiseen.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]
Milloin sujuu?
Oppilaat juoksevat innokkaasti koko matkan.
Milloin ei suju?
Jotkut oppilaat jäävät lähdössä aina viimeiseksi.
Miten lisään aktiivisuutta?
Lähtöjä ottaessa kaikki liikkuvat aktiivisesti, jos mielenkiinto säilyy.
Milloin tulee onnistumisia?
Katso Miten eriytän?
Miten toistoja?
Lähtöasentoja vaihdellessa mielenkiinto säilyy paremmin.
Miten eriytän?
Ketterimmät oppilaat lähtevät vaikeammista lähtöasennoista. Lähdöt voidaan ottaa useammassa porukassa siten, että nopeimmat ovat omana ryhmänään.
Miten vaihtelua?
Merkkiääntä kuunnellaan silmät kiinni.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1" text_font="||||||||" text_text_color="#ffffff" link_font="||||||||" link_text_align="left" link_text_color="#ffffff" link_font_size="17px" header_font="||||||||" header_text_color="#ffffff" header_3_font="||||||||" header_3_text_color="#ffffff" header_4_font="||||||||" header_4_text_color="#ffffff" background_color="#0c71c3" border_radii="on|10px|10px|10px|10px" box_shadow_style="preset2" custom_margin="72px|0px||" custom_padding="20px|0px|20px|35px"]
Tavoite:
Eteneminen
Tila:
Liikuntasali, areena, kenttä, piha
Välineet:
Kartiot, pilli
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]