79 Miten juoksen?
[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]
Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo
Mitä tehdään?
Harjoitellaan erilaisilla tavoilla juoksemista kotitehtävänä. Pihat, kentät ja metsät ovat hyviä paikkoja juosta. Mittaa askelilla ainakin 20 metrin juoksumatka.
Juokse matka:
- lyhyillä askelilla
- pitkillä askelilla
- varpaillaan
- kantapäillä
- kädet kiinni kyljissä
- kädet suorina sivuilla
- takaperin
- kylki edellä kärkkyen
- kevyesti
- raskaasti
- mahdollisimman nopeasti
Mitä opetan?
Juoksemista eri tavoilla.
Mitä ohjeita?
Liikkumistavat kannattaa kirjoittaa jo koulussa paperille, jotta ne muistetaan kotona. Jokainen juoksutapa tehdään ainakin kolme kertaa.
Mitä havainnoin?
Kotitehtävän tehtävät voidaan toistaa seuraavalla oppitunnilla. Näin nähdään, ovatko oppilaat suorittaneet tehtävät ja ovatko ne oppilaille tuttuja.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]
Milloin sujuu?
Oppilaat juoksevat eri tavoilla myös välitunnilla tai puhuvat kotitehtävän hauskuudesta.
Milloin ei suju?
Tehtävää ei ole suoritettu kotona.
Miten lisään aktiivisuutta?
Oppilaat voivat kehitellä omia uusia liikkumistapojaan valmiiksi suunniteltujen lisäksi.
Milloin tulee onnistumisia?
Kun yrittäminen on kunnossa, niin onnistumisia tulee.
Miten toistoja?
Kannustan oppilaita suorittamaan kotitehtävän kaverin tai kavereiden kanssa, jolloin tehtävää voidaan kehitellä kavereiden kanssa.
Miten eriytän?
Lisätehtävänä juoksuja voi suorittaa myös palloa tennismailan päällä kuljettaen.
Miten vaihtelua?
Tehtäviä kannattaa kokeilla myös alamäkeen juosten.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1" text_font="||||||||" text_text_color="#ffffff" link_font="||||||||" link_text_align="left" link_text_color="#ffffff" link_font_size="17px" header_font="||||||||" header_text_color="#ffffff" header_3_font="||||||||" header_3_text_color="#ffffff" header_4_font="||||||||" header_4_text_color="#ffffff" background_color="#0c71c3" border_radii="on|10px|10px|10px|10px" box_shadow_style="preset2" custom_margin="72px|0px||" custom_padding="20px|0px|20px|35px"]
Tavoite:
Eteneminen
Tila:
Kenttä, piha, areena
Välineet:
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]