Uutinen

72 Peruslyönnin lyöminen verkkoon

[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]

Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo

3.1.2019

Milloin sujuu?

Lukkarin syötöt onnistuvat ja osumat suuntautuvat verkkoon laakalyönteinä.

Milloin ei suju?

Oppilaille tulee pitkiä hutilyöntien putkia tai lukkarin syötöt menevät sinne tänne.

Miten lisään aktiivisuutta?

Vaihdan tarvittaessa lyöntipalloiksi isompikokoisia palloja.

Milloin tulee onnistumisia?

Oppilaat osaavat syöttää ja käytössä on sopivan kokoinen pallo lyöjän taitotasoon nähden.

Miten toistoja?

Lyönnit tapahtuvat läheltä verkkoa.

Miten eriytän?

Laitan lyönnin suuntaamiseen yksilöllisiä tavoitteita, esim. taitavat voivat lyödä eri rajojen suuntaan.

Miten vaihtelua?

Kokeillaan lyödä eri lyöntejä eri suuntiin ja koppilyöntinä vuorotellen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]

Milloin sujuu?

Oppilaat saavat pääsääntöisesti aina kiinni ja innokkaasti heittelevät itselleen erilaisia heittoja kiinniotettavaksi.

Milloin ei suju?

Osaa oppilaista kiinniottaminen pelottaa ja osalle kiinniottaminen tehtävä tuntuu liian helpolta.

Miten lisään aktiivisuutta?

Lisään heiton ja kiinniottamisen väliin esim. taputus- tai hyppytehtäviä. Vaihtelen erilaisia palloja, mitä oppilaat voivat käyttää.

Milloin tulee onnistumisia?

Etäisyys seinästä ja pallo ovat sopivia oppilaiden taitotasoon nähden.

Miten toistoja?

Keksitään yhdessä oppilaiden kanssa erilaisia tehtäviä heiton ja kiinniottamisen väliin.

Miten eriytän?

Vaihtelen pallon kokoa ja heittoetäisyyttä seinästä.

Miten vaihtelua?

Katso Miten eriytän?

Tavoite:

Lyöminen, syöttäminen

Tila:

Kenttä, liikuntasali

Välineet:

Tenavamailat ja - pallot, pesäpalloräpylät

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Etkö löytänyt etsimääsi?