Uutinen

59 Viivahippa palloa mailan päällä pitäen

[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]

Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo

3.1.2019

Mitä tehdään?

Leikitään viivahippaa palloa tennismailan päällä kuljettaen. Oppilaat liikkuvat salissa viivoja pitkin pitäen koko ajan palloa mailan päällä. Hipan tavoitteena on koskettaa jotakin leikkijöistä, jolloin hippa vaihtuu. Jos jonkun pallo tippuu, hänen pitää pomputella palloa viisi kertaa paikoillaan ennen kun saa lähteä karkuun.

Mitä opetan?

Oppilaiden aktiivista ja reilua osallistumista leikkiin.

Mitä ohjeita?

Korostan jatkuvaa liikettä hippaleikissä. Kun hippa saa toisen leikkijän kiinni, uusi hippa ei saa ottaa heti entistä kiinni. Uusi hippa huutaa kovalla äänellä: Hippana… (oma nimi).

Mitä havainnoin?

Oppilaiden aktiivisuutta.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]

Milloin sujuu?

Hipoiksi vaihtuu aina eri oppilaita.

Milloin ei suju?

Oppilaat seisovat ja hipat ottavat kiinni vain tiettyjä oppilaita.

Miten lisään aktiivisuutta?

Lisään peliin toisen hipan ja isossa tilassa tarvittaessa myös kolmannen.

Milloin tulee onnistumisia?

Hippojen määrä on sopiva ryhmäkokoon ja viivojen määrään suhteutettuna.

Miten toistoja?

Asettelen viivoille hulavanteita, jossa oppilaiden täytyy aina pysähtyä pomputtelemaan palloa viisi kertaa.

Miten eriytän?

Jaan alueen kahteen osaan, joilla leikitään kahta erivauhtista leikkiä.

Miten vaihtelua?

Mailasta pidetään kiinni vain vasemmalla kädellä.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1" text_font="||||||||" text_text_color="#ffffff" link_font="||||||||" link_text_align="left" link_text_color="#ffffff" link_font_size="17px" header_font="||||||||" header_text_color="#ffffff" header_3_font="||||||||" header_3_text_color="#ffffff" header_4_font="||||||||" header_4_text_color="#ffffff" background_color="#0c71c3" border_radii="on|10px|10px|10px|10px" box_shadow_style="preset2" custom_margin="72px|0px||" custom_padding="20px|0px|20px|35px"]

Tavoite:

Silmä – käsikoordinaation vahvistaminen

Tila:

Liikuntasali

Välineet:

Tennispallot(pehmopallot), tennismailat(lattiamerkit, kirjat tms.)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Etkö löytänyt etsimääsi?