Uutinen

19 Seinäpallo pienellä pallolla

[et_pb_section fb_built="1" fullwidth="on" _builder_version="3.18.1" use_background_color_gradient="on" background_color_gradient_start="rgba(12,113,195,0.46)" background_color_gradient_end="rgba(12,113,195,0.54)" background_color_gradient_overlays_image="on" background_image="https://www.pesis.fi/wp-content/uploads/2018/12/Sotkamon-Jymy-Joukkue-IMG_3081-2-1.jpg"][et_pb_fullwidth_post_title meta="off" featured_image="off" module_class="mm-header" _builder_version="3.18.1" title_font="||||||||" title_text_color="#ffffff" title_text_shadow_style="preset2"][/et_pb_fullwidth_post_title][/et_pb_section][et_pb_section fb_built="1" _builder_version="3.0.47"][et_pb_row make_fullwidth="on" _builder_version="3.17.6" background_size="initial" background_position="top_left" background_repeat="repeat"][et_pb_column type="1_3" _builder_version="3.0.47" parallax="off" parallax_method="on"][et_pb_text _builder_version="3.18.1"]

Saaga-Angelia Raudasoja on ensimmäistä kertaa urallaan Suomen mestari ja pudotuspelien arvokkain pelaaja!. Ⓒ Antti Haapasalo / Antti Haapasalo

3.1.2019

Milloin sujuu?

Oppilaiden pelit sujuvat leppoisassa hengessä. Jokainen oppilas saa pelata tasaväkistä vastustajaa vastaan.

Milloin ei suju?

Pelin säännöt eivät ole selvät. Oppilaat kiistelevät jatkuvasti siitä, osuiko heitto määrättyyn kohtaan seinästä tai lattiasta.

Miten lisään aktiivisuutta?

Pelissä voidaan sopia, että oman heiton jälkeen pitää käydä lattialla vatsallaan tai istumassa.

Milloin tulee onnistumisia?

Pelialue on sopiva oppilaiden taitotasoon nähden siten, että palloa ei voi heittää liian kovaa.

Miten toistoja?

Pelataan useampia pelejä vaihdellen pareja.

Miten eriytän?

Vaihtelen palloa ja pelialueen kokoa oppilaiden taitotason mukaan.

Miten vaihtelua?

Katso Miten eriytän?

Milloin sujuu?

Oppilaat saavat pääsääntöisesti aina kiinni ja innokkaasti heittelevät itselleen erilaisia heittoja kiinniotettavaksi.

Milloin ei suju?

Osaa oppilaista kiinniottaminen pelottaa ja osalle kiinniottaminen tehtävä tuntuu liian helpolta.

Miten lisään aktiivisuutta?

Lisään heiton ja kiinniottamisen väliin esim. taputus- tai hyppytehtäviä. Vaihtelen erilaisia palloja, mitä oppilaat voivat käyttää.

Milloin tulee onnistumisia?

Etäisyys seinästä ja pallo ovat sopivia oppilaiden taitotasoon nähden.

Miten toistoja?

Keksitään yhdessä oppilaiden kanssa erilaisia tehtäviä heiton ja kiinniottamisen väliin.

Miten eriytän?

Vaihtelen pallon kokoa ja heittoetäisyyttä seinästä.

Miten vaihtelua?

Katso Miten eriytän?

Tavoite:

Kiinniottaminen

Tila:

Liikuntasali

Välineet:

Tenava- tai tennispallot ja pesäpalloräpylät, kartiot

Etkö löytänyt etsimääsi?