Valitse sivu

Superpesis haluaa kasvattaa seuraajamääriään ja kaupallista arvoaan olemalla entistä enemmän läsnä digitaalisissa medioissa. Tämä mahdollistaa uudenlaisien kumppanuuksien kehittämisen sekä nykyisten että uusien yhteistyökumppanien kanssa.

– Me tartumme nyt härkää sarvista Suomen kansallispelin kanssa, ja teemme sosiaalisen median tekemisestä täysin läpinäkyvää ja mitattavaa. Tämä takaa luotettavat tulokset yhteistyökumppaneille, mutta myös jokaiselle seuralle ja pelaajalle mahdollisuuden kehittää omaa tekemistään helpon mittaustyökalun ja koulutuksien avulla, toteaa Gofamerin toimitusjohtaja Jere Virtanen.

Superpesis tahtoo olla modernin urheiluyhteisöä aktivoivan tekemisen edelläkävijä ja jakaa seurojen kesken parhaita käytänteitä. Myös digitaalisten medioiden rooli yhteistyökumppanuuksissa on tulevien kausien aikana merkittävässä roolissa.

– Tavoitteena on kasvattaa niin Superpesiksen pelaajien kuin myös seurojen tunnettuutta. Osallistamme kumppaneitamme tarinoihin, joilla rakennamme vuoropuhelua urheilun ja kansan välille. Näiden tarinoiden myötä pystymme paremmin palvelemaan ns. lajin etäfaneja, joiden määrä on lisääntynyt vallitsevan epidemian johdosta, kertoo Suomen Pesäpalloliiton myyntijohtaja Jonne Kemppainen.

Pesäpalloliiton myyntijohtaja Jonne Kemppainen ja Gofamerin toimitusjohtaja Jere Virtanen ovat innoissaan yhteistyöstä. Datan ja analyysien avulla Superpesiksen markkinointia viedään uudelle tasolle.

Superpesis ja Gofamer tulevat nostamaan kesän aikana useita mielenkiintoisia faktoja ja analyyseja Superpesiksestä ja seurojen tekemisestä sosiaalisessa mediassa. Jo ensimmäisen käyttökuukauden data on auttanut ymmärtämään paremmin – esimerkiksi, mikä toimii, kenellä ja missä mediassa. Näitä oppeja ja oivalluksia halutaan myös jakaa tulevaisuudessa suuremmalle yleisölle aina faneja myöten.

– Haluamme olla urheilumarkkinoinnin aallon harjalla. Tämän yhteistyön kautta pystymme tarjoamaan yrityksille entistä läpinäkyvämpää sekä mitattavampaa yhteistyötä. Urheilumarkkinointi on paljon muutakin kuin pelkkää tunnetta ja tukemista. Gofamerin avulla saamme tärkeää dataa ihmisten käyttäytymisestä, jonka pohjalta pyrimme luonnollisesti kehittämään myös omaa toimintaamme, lisää Kemppainen.

Digitaalisten medioiden rooli ja tekemisen taso ovat kasvaneet viime vuosina merkittävästi myös pesäpallojoukkueiden keskuudessa. Valtaosa seuroista ei siis ponnista eteenpäin tyhjän päältä.

– Seuroissa ollaan panostettu voimakkaasti sosiaaliseen mediaan viime vuosina. Suunta on hyvä, mutta tarvitse aiempaa tarkempaa numerotietoa, suunnitelmallisuutta ja ideointia. Gofamer-yhteistyöstä odotan erityisesti pelaajien hyödyntämiseen ja esille tuomiseen välineitä. Pelaajat ovat pelissä keskiössä, samaan pitäisi pyrkiä myös markkinoinnissa, toteaa Hyvinkään Tahkon toimitusjohtaja Miika Rantatorikka.

Suomen kansallispeli pesäpallo täyttää ensi vuonna 100 vuotta, jolloin tiedossa on paljon aktiivista tekemistä – niin kentällä kuin digitaalisessa maailmassakin.

Lisätietoa Gofamer Oy:stä: www.gofamer.com