Valitse sivu

Pesäpalloliitto vahvistaa viestinnän ja markkinoinnin organisaatiotaan palkkaamalla sisällöntuottaja-viestintäkouluttajan. Tehtävässä aloittaa kasvatustieteiden maisteri Antti Haapasalo, 27, 16. lokakuuta alkaen.

Haapasalo on pitkän linjan pesäpallotoimija, jonka laji-innostus on perheeltä peritty. Lopullinen pesäpallokärpänen puraisi järvenpääläisen Kinnarin Pesiksen pesisbuumin aikaan 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa. Opinnot veivät myöhemmin Kajaaniin ja sitä myöten sisällöntuottajaksi Sotkamon Jymyyn, jossa hän on viime vuodet toiminut.

– Pesiskouluun menin 7-vuotiaana, joten 20-vuotista taiteilijajuhlaa tässä vietellään. Jo hyvin nuorena pelaamisen yhteydessä toimin mukana erilaisissa seuran taustatehtävissä, esimerkiksi markkinoinnissa ja pesiskouluohjaajana.

– Talvet sitten ahmittiin vuodesta 1987 asti kerrytettyä televisiosta nauhoitettujen pesäpallo-otteluiden VHS-arkistoa. Ne on kaikki vieläkin tallella, Haapasalo naurahtaa.

Haapasalo on menneinä vuosina urheilumarkkinoinnin lisäksi toiminut muun muassa tapahtumajuontajana ja freelance-toimittajana sekä tuottanut sisältöä Vuokatin matkailumarkkinointiin. Lisäksi hän on mainostoimiston kautta ollut mukana kehittämässä ja luomassa useiden yritysten some-markkinointia sekä radio- ja televisiomainoksia.

– Akateemiselta koulutukseltani olen kasvatustieteiden maisteri, mutta käytännössä jo opettajakoulutuksen lomassa aloin opiskella media-alaa oma-aloitteisesti työskentelemällä käytännön projektien parissa. Into oppia uutta on valtava.

Haapasalon mielessä muhivat jo monet Pesäpalloliiton ja Superpesiksen sisällöntuotantoon ja viestintään liittyvät ajatukset ja kehityskohteet. Hihat kääritään ylös heti lokakuun puolessa välissä.

– Moni seura tekee jo loistavaa työtä ja haluan olla mukana kehittämässä lajin markkinointia entisestään. Tahdon myös kehittää dialogia kattojärjestön ja seuratason viestinnän kesken ja olla mukana sparraamassa ja ideoimassa uutta, Haapasalo visioi.

– Vaikka viime vuodet ovat menneet työtehtävissä seuratasolla, olen ennen kaikkea pesisihminen suurella sydämellä. Odotan innolla uusia haasteita, jotka ovat samalla kehityksen paikka itselle.

Pesäpalloliiton markkinointijohtaja Jussi Pyysalo näkee viestintään ja markkinointiin panostamisen merkittävänä ajatellen lajin etenemistä kohti tulevaisuuskuvan 2022 tavoitteita.

– Urheilu elää tunteista ja elämyksistä, joita Superpesis seuraajilleen tuottaa. Panostamalla sisällöntuotantoon pääsemme elämään näitä hetkiä useampaan kertaan uudelleen laadukkaiden kuva- ja videosisältöjen kautta. Antti Haapasalo on erittäin tervetullut lisä tiimiimme tuomaan uutta, erityisesti sisäisten videotuotantojen osaamista. Samalla panostamme lisää viestintä- ja markkinointiosaamisen kasvattamiseen seurakentällä. Yhdessä olemme enemmän, Pyysalo muistuttaa.

Aiheesta lisää

Olli Korhonen SuperJymyn sisällöntuottajaksi